نهال گردو در قزوین

نهال گردو مناسب قزوین

نهال گردو مناسب کاشت در قزوین باید متناسب با منطقه جغرافیایی قزوین باشد و از کیفیت و باردهی بالایی برخوردار باشد. قزوین یکی از شهرهای خوب کشور عزیزمان برای کاشت نهال گردو است که گردو ضیاء آباد قزوین در این شهر تولید می شود.
اگر می‌خواهید بدانید کدام انواع نهال گردو در قزوین بهترین عملکرد را دارند و بهترین خرید نهال گردو از نهالستان قزوین داشته باشید، در ادامه همراه ما باشید تا 5 نهال گردو مناسب این شهر و قیمت نهال گردو در قزوین را بررسی کنیم.

مشخصات جغرافیایی قزوین برای کاشت نهال گردو 

از نظر جغرافیایی استان قزوین از یک سمت به دشت ختم می‌شود و از سمت دیگر به کوه‌های البرز محدود می‌شود. به علت تفاوت در ارتفاع و موقعیت جغرافیایی موجود در استان قزوین، آب و هوا در شهرهای‌ این استان متفاوت است.
در بخش‌های شمال استان و ارتفاعات جنوب غربی، آب و هوا سرد کوهستانی است و در دامنه‌ها و کوهپایه‌ها هوا معتدل است. میانگین بارندگی در استان قزوین حدود 330 میلی‌متر در سال و متوسط دما 14 درجه سانتی‌گراد است.
میانگین ارتفاع از سطح دریا 1347 متر است. وجود توده هواهای باران‌زا و ارتفاعات باعث می‌شود توزیع رطوبت هوا در ‌این استان مناسب باشد و شرایط مناسبی برای کاشت نهال گردو داشته باشد. گرم ترین ماه‌های سال تیر و مرداد و سردترین ماه‌ها دی و بهمن است.

زمان پیوند گردو در قزوین

زمان پیوند گردو در قزوین بهترین زمان در فصل بهار و پاییز است. در این فصل ها شرایط آب و هوایی برای رشد و پیوند نهال‌های گردویی خوشه‌ای مناسب است.

در فصل بهار، بهترین زمان برای پیوند گردو در قزوین، اوایل ماه اردیبهشت تا اواخر ماه خرداد است. در این ماه‌ها دمای هوا گرمایی به میزان کافی دارد تا بتوان نهال‌های گردو را پیوند داد.

در فصل پاییز، بهترین زمان برای پیوند گردو در قزوین، اواخر مهر تا اوایل آبان است. در این ماه‌ها دمای هوا کاهش می‌یابد و از دوره آب و هوایی پرگل و گرم زمستان دوری شده است، اما هنوز هوا به اندازه کافی گرم است که نهال‌های گردو پیوند بخورند و بتوانند به خوبی رشد کنند.

به هر حال، برای پیوند گردو در قزوین بهتر است با کشاورزان و باغداران محلی مشورت کنید و به شرایط آب و هوایی و خاک منطقه توجه کنید تا بهترین نتیجه را در کشت گردو بگیرید.

معرفی بهترین نهال گردو در قزوین

کاشت و پرورش نهال یکی از راه های سرمایه گذاری کم ریسک و پربازده است که افراد زیادی می توانند با آموزش و کمک گرفتن از کارشناسان متخصص در این زمینه، در شهرهای مختلف ایران، درآمد خوبی کسب کنند.
موقعیت جغرافیایی این شهر، تمام نیازهای اولیه برای کاشت نهال گردو را دارد؛ به همین دلیل می توان با آگاهی از انواع بهترین نهال گردو و آموزش های اصولی به کاشت و پرورش نهال گردو پرداخت.

قبل از‌ اینکه اقدام به احداث باغ و سرمایه گذاری بر روی نهال گردو کنید، ابتدا لازم است تا با بهترین نهالی که در ‌این شهر عملکرد خوبی خواهد داشت، آشنا شوید.

1.نهال گردو کانادایی ارغوان 

نهال گردو کانادایی ارغوان یکی از بهترین نهال های گردو در نهالستان ارغوان نهال است که در تمام مناطق ایران قابلیت کاشت و پرورش دارد. خصوصیات بی نظیر این نهال گردو باعث شده است تا یکی از گزینه های مناسب برای کاشت نهال گردو باشد.

نهال گردو کانادایی ارغوان با کیفیت‌ترین محصول از لحاظ سایز، درصد مغز، رنگ و طعم میوه را دارد. باغ گردو کانادایی ارغوان، دیربرگده و خیلی پربار است به طوری‌که درآمد باغ گردو کانادایی چند برابر باقی ارقام گردو است.

2. نهال گردو ژنوتیپ برتر ارغوان

نهال گردو ژنوتیپ ارغوان در ارتفاعات 0 تا 2500 متری قابلیت کاشت و پرورش را دارد. این نهال خود گرده‌افشان پربار و دیربرگده است و برای کاشت در قزوین مناسب است.

3. نهال گردو چندلر در قزوین

اصالت نهال گردو چندلر به آمریکا برمی‌گردد. نهال گردو چندلر برای ارتفاعات 0 تا 1500 متر از سطح دریا مناسب است. باتوجه به ارتفاع اصفهان انتخاب نهال گردو چندلر هوشمندانه است.

 

نهال گردو چندلر در قزوین

البته ارتفاعات متفاوتی در استان قزوین وجود دارد که باید در انتخاب نهال به آن توجه کرد. از ویژگی‌های مهم نهال گردو چندلر، دیر گل بودن و بازدهی سریع آن را می‌توان نام برد. مغز ‌این نهال سفید و روشن است و گردوهای درشتی تولید می‌کند. از درخت بالغ چندلر می‌توان انتظار 70 کیلوگرم گردوی خشک را به صورت سالانه داشت. اگر نمی‌دانید چطور باید گردو را خشک کرد، پیشنهاد می‌کنیم روش خشک کردن گردو تازه را مطالعه کنید.

4. نهال گردو فرنور در قزوین

همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم با توجه به موقعیت جغرافیایی قزوین شاهد ارتفاعات گوناگی در‌ این استان هستیم. نهال گردو فرنور برای ارتفاعات 1500 تا 2500 متر مناسب است. بنابراین از ‌این نهال می‌توان در مناطقی از قزوین که ارتفاع بیشتری دارند، استفاده کرد.

نهال گردو فرنور در قزوین

 

اصالت گردو فرنور فرانسوی است.  مزایا و ویژگی‌های نهال گردو فرنور آن را جزو نهال‌های تجاری قرار داده است. پوست کاغذی، مغز درشت و روشن، مقاومت در برابر سرما، مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها از جمله ویژگی‌های گردو فرنور است.
گردو فرنور نیاز به گرده افشان دارد که می‌توان از فرنت و بولیناتور استفاده کرد. عمر اقتصادی درخت فرنور به بیش از 100 سال می‌رسد.

5. نهال گردو خوشه ای در قزوین

گردو خوشه‌ای در هر خوشه خود حدود 5 تا 25 گردو دارد. بازدهی سریع گردو و دیر گل ‌‌بودن از ویژگی‌های خوب ‌این نهال است. نهال گردو خوشه ای در قزوین با عمر اقتصادی‌ بالایی که دارد، جزو انتخابات همیشگی باغداران است.

نهال گردو خوشه ای در قزوین

 

نهال گردو ضیاء آباد قزوین (قوداقوز)

منطقه ضیاء آباد یکی از قطب‌های مهم تولید گردو در استان قزوین است. از ویژگی‌های ‌این گردو به پوسته نازک و مغز روغنی آن می‌توان اشاره کرد که با توجه به تقاضای بالای آن به کشورهای ترکیه و عراق هم صادر می‌شود.

 

گردو ضیاء آباد قزوین

 

گردو ضیاء آباد قزوین از انواع گردوهای زود بازده است و باردهی و فراوانی محصول آن بالا است. گردو ضیاء آباد قزوین از دو سالگی باردهی می‌کند و در سال‌های اولیه محصول فراوانی تولید می‌کند اما در سنین بالاتر محصولش افت پیدا می‌کند.

قیمت نهال گردو در قزوین

قیمت یکی از نکات قابل توجه در زمان هر تصمیم گیری است و معمولا روی تصمیم نهایی افراد تاثیر می‌گذارد. هرچند در زمان سرمایه گذاری، تاثیر قیمت باید کمتر شود. ‌این نکته را در نظر داشته باشید که فقط باتوجه به قیمت تصمیم گیری نکنید.

نهالستان گردو در قزوین

نهالستان ارغوان نهال با متد روز دنیا بهترین خدمات را به شما عزیزان در سراسر کشور ارائه می‌کند. تمامی ‌نهال‌ها همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت ارائه خواهند شد. برای مشاوره و خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شماره تماس ارغوان نهالسخن نهایی

در‌این مقاله 5 نهال مناسب قزوین از جمله نهال گردو کانادایی، نهال گردو ژنوتیپ، نهال گردو چندلر، فرنور و خوشه‌ای بررسی شد و قیمت هریک را در نهالستان ارغوان نهال بررسی کردیم.
آیا شما تجربه استفاده از این نهال‌ها را در قزوین داشته‌اید؟ تجربیات و سوالات خود را با ما درمیان بگذارید. سوالات شما به سرعت توسط کارشناسان ما پاسخ داده خواهند شد.

مطالب پر بازدید

خرید نهال

نهال گردو ژنوتیپ ارغوان کانادایی تیپ ۹

خرید نهال گردو

نهال گردو

خرید نهال بادام

نهال بادام

Visits: 203

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

تماس تلفنی

مدیر فروش

ارسال سفارشات نهال

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها