نهال بادام شکوفه

نهال بادام شکوفه، مناسب مناطق سردسیر

 

قبل از خرید نهال بادام باید در ابتدا با ویژگی ها و مشخصات انواع نهال بادام آشنا باشید تا بتوانید بهترین نوع بادام را متناسب با شرایط منطقه خود انتخاب کنید. نهال بادام شکوفه یکی از ارقام بسیار دیرگل بادام است که نسبت به سرمای دیررس بهاره مقاوم می باشد.
این محصول با کیفیتی مطلوب، همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت در نهالستان ارغوان نهال مهندس رسول بابایی، تولید شده و آماده عرضه به باغداران و کشاورزان محترم می باشد.
رقم بادام شکوفه، از ارقام بادام فرانسوی محسوب می شود و در ایران در شهرستان میاندوآب سطح زیر کشت وسیعی را در بر می گیرد. در ادامه این مطلب به بررسی و آشنایی بیشتر با نهال بادام شکوفه خواهیم پرداخت.

 

به چه نکات و ویژگی هایی در زمان انتخاب رقم بادام برای کاشت و پرورش باید توجه کرد؟

نکات و ویژگی های مثبتی که برای رشد و پرورش ارقام مختلف نهال بادام حائز اهمیت است، عبارتند از محصول پربار، مقاومت نسبت به سرمای دیررس بهاره (مانند رقم بادام شکوفه)، باروری خود سازگار یا قدرت خود تلقیحی، نازک بودن پوسته چوبی (پوست کاغذی)، ثبات در محصول دهی (باردهی) و مقاومت بالا نسبت به بیماری ها و آفات. 
یکی از مهم ترین تنش های محیطی در مناطق زیر کشت بادام شکوفه که منجر به بروز آسیب و خسارت اقتصادی شدید می شود، کاهش دما در فصل بهار است (سرمای دیررس بهاره)، به همین علت دیرگل بودن بادام در مناطقی با سرمای دیررس، یک مزیت و ویژگی مهم است.

معرفی بادام شکوفه

نهال بادام شکوفه 

 بادام رقم شکوفه یکی از ارقام دیرگل به شمار می رود که برای کاشت در مناطقی با کاهش دما و سرمای دیر رس بهاره مناسب است و توصیه می شود (حدودا 3 تا 4 روز پس از نهال بادام آذر شکوفه می دهد).
از دیگر ویژگی های این رقم می توان به رشد قوی و گسترده، باردهی اسپور، باروری ناسازگار، پوسته چوبی سخت و عملکرد بالای آن اشاره کرد.
ارقام نهال بادام نیازمند گذراندن دوره ی سرمایی در حدود 100 الی 700 ساعت در فصل زمستان می باشند.
چنانچه این نیاز سرمایی کاملا برآورده نشود، در فصل بهار و در زمان گلدهی، شکوفه ها دچار ریزش می شوند. مدت زمان دوره ی رشد بادام تا برداشت محصول، در حدود 150 الی 240 روز می باشد. حداقل دمایی که برای آغاز رشد نهال بادام شکوفه و جوانه زنی آن مورد نیاز است، 10 درجه ی سانتی گراد می باشد.

میوه ی این نهال متوسط رس (اواخر شهریور ماه) می باشد و بر روی اسپورهای 2 تا 3 ساله به وجود می آید. ارقام گرده افشان مناسب برای این رقم، فرانیس، آذر و سهند است.

مشخصات بادام شکوفه

بادام رقم شکوفه از پیوند میان ارقام Nonpareil و Ai حاصل شده است و همانند نهال بادام سهند و نهال بادام آذر از جمله ارقام بادام فرانسوی به شمار می رود. فرم درخت بادام شکوفه به شکل خیلی باز بوده و تاج آن متوسط است. درصد مغز این رقم در حدود 55 الی 60 درصد و میزان دو قلو بودن مغز بسیار اندک بوده و در حدود 2 درصد است. طعم مغز مطلوب و رنگ آن قهوه ای روشن می باشد.

مشخصات بادام شکوفه

عملکرد بادام شکوفه و مقدار برداشت محصول آن در یک هکتار در حدود 10 تن برآورد می شود.
این بادام در صنایع آشپزی و شیرینی پزی و همچنین آجیل و خشکبار و تهیه ی پودر مورد استفاده قرار می گیرد. عمر مفید بادام شکوفه در حدود 45 سال است.

ویژگی ها و مشخصات نهال بادام شکوفه در یک نگاه

مشخصات کلی و ظاهری

رشد قوی و گسترده تاج متوسط فرم درخت به صورت خیلی باز

باروری

ناسازگار

باردهی

اسپور 2 تا 3 ساله

زمان گلدهی

خیلی دیرگل (3 تا 4 روز پس از بادام آذر)

زمان رسیدن محصول

متوسط رس (اواخر شهریور ماه)

ارقام گرده افشان نهال بادام شکوفه

فرانیس سهند آذر

درصد مغز

55 الی 60 درصد

درصد دوقلویی

بسیار کم (حدودا 2 درصد)

کیفیت محصول

مطلوب طعم مغز خوب و رنگ قهوه ای روشن

عملکرد

10 تن در یک هکتار

موارد مصرف

صنایع شیرینی پزی آجیل و خشکبار تهیه ی پودر

شکل ظاهری نهال بادام شکوفه به چه صورت است؟

برگ های درخت بادام شکوفه در شاخه های جدید و تازه تشکیل یافته، ظاهر می شوند. فرم ظاهری برگ ها به صورت باریک و بلند (نیزه مانند) و مقداری مواج می باشد، شکوفه ها به رنگ صورتی مایل به سفید بوده و در فصل بهار قبل از باز شدن جوانه های رویشی (برگ ها)، ظاهر می شوند.
میوه از نوع شفت و به رنگ سبز و کرکی می باشد. 
پوست مغز بادام شکوفه به رنگ قهوه ای روشن  بوده و طعم آن مطلوب است. ارتفاع درخت بادام شکوفه حداکثر به 6 تا 8 متر می رسد اما این مقدار با توجه به شرایط کشت بادام در ایران که غالبا از نوع دیم است، کمتر بوده و به این ارتفاع نمی رسد.

چه مناطقی برای کاشت نهال بادام شکوفه مناسب هستند؟

در زمان انتخاب محل کاشت برای بادام شکوفه باید توجه داشت که رطوبت منطقه ی مورد نظر بیش از حد مرطوب نباشد زیرا رطوبت زیاد در زمان گلدهی منجر به بروز اختلال در فرآیند گرده افشانی می شود. دمای مطلوب جهت گرده افشانی بادام در حدود 15 الی 22 درجه ی سانتی گراد است (بیش از 95 درصد گرده افشانی درختان بادام وابسته به زنبورهای عسل است).
زمین هایی با شیب رو به سمت جنوب، بهترین مکان برای کاشت نهال بادام می باشد. شدت نور در فرآیند رشد نهال بسیار تاثیرگذار بوده و در صورت پائین بودن میزان نور دریافتی رشد نهال مختل شده و درون بر میوه سخت تر می شود.

بهترین زمان کاشت نهال بادام شکوفه چه زمانی است؟

زمان مناسب جهت کاشت نهال بادام شکوفه پس از ریزش برگ های نهال ها، در اواخر فصل پائیز است. در مناطقی با سرمای شدید زمستانه، عملیات کاشت در اواخر فصل زمستان و یا اوایل بهار انجام می شود. نهال ها غالبا با فرم مربع شکل و با فواصل استاندارد 6×6 و یا 7×7 کاشته می شوند.
پس از آماده سازی زمین، گودالهایی با عمق و عرض 2 برابر تراکم ریشه، حفر می کنند و قبل از کاشت مقداری خاک مرغوب و غنی شده در گودال می ریزند و نهال بادام را به نحوی که قسمت پیوند گیاه، بیرون از خاک قرار بگیرد، می کارند.

خرید نهال بادام شکوفه

خرید نهال بادام شکوفه | قیمت نهال بادام شکوفه

نهال بادام شکوفه با بهترین و مرغوب ترین کیفیت در نهالستان ارغوان نهال مهندس رسول بابایی همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت، تولید و آماده عرضه به باغداران و مشتریان محترم می باشد.
نهالستان ارغوان نهال
جزو بهترین نهالستان‌های ایران است که در زمینه خرید و فروش نهال در سراسر کشور بهترین محصولات و خدمات خود را به کشاورزان عزیز ارائه می نماید. جهت دریافت خدمات مشاوره ی رایگان، اطلاع از قیمت خرید نهال بادام شکوفه ، شرایط و تسهیلات فروش با شماره تماس واحد فروش نهالستان ارغوان نهال تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس

 

مطالب پر بازدید

خرید نهال

نهال گردو ژنوتیپ ارغوان کانادایی تیپ ۹

خرید نهال گردو

نهال گردو

خرید نهال بادام

نهال بادام

Visits: 90

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

تماس تلفنی

مدیر فروش

ارسال سفارشات نهال

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها