نهال گردو ژنوتیپ برتر

نهال گردو ژنوتیپ 7 ارغوان

نهال گردو ژنوتیپ ارغوان یک پیشنهاد ویژه برای افرادی است که قصد خرید نهال گردو در مناطقی با ارتفاع 0 تا 2500 متر فاصله از سطح دریا را دارند. مغز گردو ژنوتیپ درشت و سفید رنگ است و درصد مغز آن 65% است.
با خرید نهال گردو ژنوتیپ ارغوان می‌توانید یک سرمایه گذاری کوتاه مدت و کم ریسک را داشته باشید چرا که گردو ژنوتیپ پربار و زودبازده (از همان سال اول) است.
در ادامه، به بررسی اطلاعات جامعی از این گردو مانند مشخصات گردو ژنوتیپ، قیمت نهال گردو ژنوتیپ، فاصله کاشت درخت گردو ژنوتیپ، ارتفاع درخت گردو ژنوتیپ، عمر گردو ژنوتیپ، معایب گردو ژنوتیپ و نحوه کاشت آن خواهیم پرداخت.

گردو ژنوتیپ چیست | گردوی ژنوتیپ برتر چیست 

ژنوتیپ (Genotype) به کل یا بخشی از ساختار ژنتیکی موجود زنده می گویند و تفاوت در ژنوتیپ منجر به گوناگونی موجودات می شود. صفات مرغوب و باکیفیت در گیاهان ژنوتیپ برتر نامیده می شود؛ به عنوان مثال در درختان گردو با پیوندگیری از ژنوتیپ های برتر می توان صفات درخت مرغوب و با کیفیت را به درخت نامرغوب منتقل کرد تا عملکرد و برداشت محصول افزایش یابد.

 

گردو ژنوتیپ برتر چیست

 

مشخصات گردو ژنوتیپ

خصوصیات گردو ژنوتیپ را در ادامه بررسی می‌کنیم.

✅ هر چه درصد مغز در گردو بیشتر باشد بازار پسندی مطلوبتری دارد و در اصطلاح گردوی تو پر نامیده می شود.
✅ هر چقدر مغز گردو سفیدتر و روشن تر باشد، بازار پسند تر است.
✅ یکی دیگر از امتیازات مثبت برای گردو ، جدا شدن آسان پوست سبز از دانه می باشد.
✅ میزان باردهی درخت گردو ژنوتیپ برتر در باغات 10 ساله، برای هر درخت گردو ژنوتیپ در حدود 70 کیلوگرم محصول برآورد می شود.

 

مشخصات نهال گردو ژنوتیپ ارغوان

مشخصات نهال گردو ژنوتیپ 7

✅ نهال گردو هر چقدر دیرتر برگ بدهد، احتمال ابتلا به بیماری بلایت در آن کمتر است، پس می توان گفت دیر برگدهی صفتی مرغوب به حساب می آید.
✅ هر چقدر موعد گلدهی دیرتر اتفاق بیوفتد خسارت ناشی از سرمای دیررس کاهش می یابد.
✅ گلهای نر و ماده در گردو از هم مجزا هستند. بطور معمول اول گلهای نر و پس از آن گلهای ماده باز می شوند و این امر منجر به ایجاد اختلال در فرآیند گرده افشانی درخت گردو می شود. لذا توام بودن و همزمانی رسیدن گلهای نر و ماده (دانه ی گرده و مادگی) صفتی برتر محسوب می شود.

 

✅ هر چقدر زمان رسیدن میوه ها کوتاه تر بوده و زودتر برسند نیاز تغذیه ای و مصرف ابی در گردو کمتر است.
✅ محصولات به سه شکل بر روی شاخه تشکیل می شد:باردهی جانبیباردهی انتهاییباردهی انتهایی و جانبی
در صورتی که میزان باردهی جانبی بیشتر باشد، عملکرد افزایش می یابد و تعداد محصول بیشتر می شود، بنابراین درختانی که هم باردهی انتهایی و هم باردهی جانبی داشته باشند، درختانی با ژنوتیپ برتر شناخته می شوند.
✅ ارتفاع کمتر درخت و گستردگی بیشتر آن باعث می شود تا هزینه ی برداشت محصول کمتر شود، بنابر این برای تولید محصول باید رقمی کاشته شود که گسترده تر باشد، درختان گردو با رشد عمودی برای استفاده در صنایع چوب مناسب هستند.

نحوه کاشت نهال گردو ژنوتیپ

گودال مناسب برای نهال گردو ژنوتیپ 80 الی 1 متر است.

خاک مناسب برای رشد نهال گردو ژنوتیپ 7 ، خاک های سبک و خنک است.

برای آبیاری نهال گردو ژنوتیپ 7 در فصل تابستان نیاز است تا هر 7 روز یک بار آبیاری شود.

اگر درخت گردو در طی فصول تابستان و زمستان در معرض گرما و سرمای بیش از حد قرار گیرد، آسیب می‌بیند زیرا بسیار حساس است.
در طی گذراندن دوره خواب زمستانه، ‌این گیاه می‌تواند تا منفی 11 درجه سانتیگراد را تحمل کند(به دوره سرمایی در حدود 700 تا 1500 ساعت سرمای منفی 7 درجه سانتیگراد نیاز دارد). اما شاخه‌های درخت نسبت به سرمای زودرس بهاره و پاییزه آسیب پذیر می‌باشند.

فاصله کاشت درخت گردو ژنوتیپ

فاصله کاشت درخت گردو ژنوتیپ 7 در 7 است و تقریبا به ازای هر هکتار 200 اصله درخت گردو ژنوتیپ می توان کاشت.

زمان کاشت نهال گردو ژنوتیپ برتر

اواخر آبان تا اوایل بهار زمان مناسب برای کاشت نهال گردو ژنوتیپ 7 است در مناطق گرمسیر بهترین زمان فصل پاییز و ماه آذر است. در مناطق سردسیر بهترین زمان فصل زمستان و ماه اسفند است.

درخت گردو ژنوتیپ

درخت گردو ژنوتیپ برتر واریته‌ای است که از کاشتن هسته ی بذری و لقاح یک رقم گردوی کالیفرنیایی‌ ایجاد می‌شود. ‌این نهال ظرفیت باردهی بالایی دارد(حدود 60 درصد بیشتر از سایر ارقام نهال گردو). درخت گردو ژنوتیپ برتر نیمه قوی بوده و نیازمند پایه‌های قوی است.

درخت گردو، درختی تک پایه محسوب می‌شود (گلهای نر و گلهای ماده بر روی یک درخت قرار دارند). گرده افشانی و تلقیح گل‌ها در اوایل فصل بهار و بوسیله باد انجام می‌شود، انطباق زمانی میان موعد گرده افشانی با آمادگی گلهای ماده مسئله‌ای حائز اهمیت است.

هر چقدر درخت گردو بالغ تر شود تعداد گلهای نر بیشتر می‌شود و پدیده ی ناهمرسی کاهش می‌یابد.(همچنین می‌توان از ارقام گردویی که ماده ی پیشرس هستند برای کاشت استفاده کرد.)

عمر گردو ژنوتیپ

عمر گردو ژنوتیپ حداقل 100 سال است.

ارتفاع درخت گردو ژنوتیپ

نهال گردو ژنوتیپ پاکوتاه است و حداکثر ارتفاع درخت گردو ژنوتیپ به 6 متر می‌رسد. این موضوع باعث می‌شود که برداشت گردو ژنوتیپ راحتتر انجام شود.

رضایت مشتری از خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر ارغوان

رضایت مشتری از خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر

این نهال نسبت به سرمای دیررس بهاره مقاوم بوده و به دلیل مرغوبیت و شفافیت میوه  آن، بسیار با ارزش است و برداشت محصول از اوایل تا اواخر فصل پاییز اتفاق میافتد؛ جالب است بدانید نهال ژنوتیپ برتر مقاومت خوبی نسبت به افات و بیماری ها دارد، همچنین از دیگر ویژگی های آن می توان به دیرگل بودن و زودبازدهی (به بار نشستن محصول از سال اول) اشاره کرد.

مقایسه گردو ژنوتیپ برتر ارغوان با گردوی چندلر

[table id=5 /]

قیمت نهال گردو ژنوتیپ

قیمت یکی از مواردی است که در تصمیم گیری نهایی و خرید نهال گردو تاثیرگذار است. هرچند تنها با در نظر گرفتن قیمت نهال گردو ژنوتیپ 7 نباید نسبت به خرید آن اقدام کرد. مزایای نهال گردو ژنوتیپ را بررسی کردیم و حال قصد داریم تا به قیمت آن بپردازیم.
قیمت نهال گردو ژنوتیپ برتر تیپ 7 در نهالستان ارغوان نهال از 100.000 تا 150.000 تومان متغیر است.

خرید نهال گردو ژنوتیپ ارغوان

یکی از ارقام مطلوب نهالستان ارغوان نهال، نهال گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ 7 است. این رقم به‌علت کیفیت بالای مغز و عملکرد قابل توجه و همچنین به بار نشستن از سال اول، می تواند گزینه ای مناسب برای کاشت در مناطق کوهستانی و سردسیر باشد. نهالستان ارغوان نهال بهترین و با کیفیت ترین نهال های گردوی ژنوتیپ برتر را آماده و عرضه می‌نماید.
گردو ژنوتیپ برتر نهالستان ارغوان نهال دارای دانه های روغنی، سرشار از امگا 3 و دو پوسته ی داخلی و خارجی می باشد. پوسته خارجی به رنگ سبز، نرم و ملایم است که با گذشت زمان خشک شده و از بین می‌رود و پوسته داخلی آن نیز چوبی و سخت است. ارزش غذایی گردو ژنوتیپ برتر بسیار بالاست؛ چرا که منبع غنی از ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، فیبر، پروتئین و مواد معدنی است.

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز فروش نهال گردو ژنوتیپ برتر نهالستان ارغوان نهال است که اقدام به آماده سازی و فروش نهال در سرتاسر کشور می نماید.
باغداران محترم جهت آگاهی از شرایط و تسهیلات خرید نهال گردو ژنوتیپ 7 ارغوان می توانند با واحد فروش نهالستان ارغوان نهال مهندس رسول بابایی تماس حاصل فرمایند. سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب پر بازدید

خرید نهال

نهال گردو ژنوتیپ ارغوان کانادایی تیپ ۹

خرید نهال گردو

نهال گردو

خرید نهال بادام

نهال بادام

Visits: 471

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

تماس تلفنی

مدیر فروش

ارسال سفارشات نهال

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها