نهال گردو فرنور

خرید نهال گردو فرنور

قبل از خرید نهال گردو لازم است در ابتدا با مشخصات و ویژگی‌های نهال آشنا شوید. نهال گردوی فرنور یکی از انواع نهال گردو فرانسوی است که در مناطق سردسیر ایران و در ارتفاعات بالا تا۲۵۰۰ متر از سطح دریا کاشته می‌شود. گردو فرنور کیفیت بسیار بالا و اندازه ای متوسط دارد.
پس اگر قصد خرید نهال گردو فرنور را دارید و به دنبال قیمت نهال گردو فرنور ، مشخصات درخت گردو فرنور و باردهی گردو فرنور هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. همچنین برای آشنایی بیشتر با انواع نهال گردو سردسیری می‌توانید، نهال گردو برای مناطق سردسیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو؛ 13 رقم از مرغوبترین و پر فروش ترین ارقام نهال گردو

میزان باردهی گردو فرنور در هر هکتار در حدود 6 تن است. همچنین از یک درخت بالغ می توان تا 70 کیلو گردوی فرنور برداشت کرد.”ارتفاع درخت گردو فرنور بهترین ارتفاع درخت گردو فرنور برای ارتفاعات 1500 تا 2500 متر سطح دریا است.قیمت نهال گردو فرنورقیمت نهال گردوی فرنور در سال 1400 با اندکی افزایش قیمت همراه است.
قیمت نهال گردو فرنور بین 120.000 تا 250.000 تومان است. برای پیش خرید نهال گردو فرنور با شرایط ویژه تماس بگیرید.

09141836535 زمان کاشت نهال گردو فرنور مقاومت نهال فرنور پیوندی نسبت به سرما بالا بوده و بهترین زمان برای کاشت نهال گردو فرنور فصل های پاییز و زمستان است.زمان برداشت نهال گردو فرنور زمان برداشت نهال گردو فرنور مهرماه هرسال است که البته با توجه به اقلیم منطقه تا ۷ روز قابل تاخر و تقدم می‌باشد.

گردو فرنور چیست | خصوصیات گردو فرنور

گردوی فرنور در اصل متعلق به کشور فرانسه بوده و یکی از جدیدترین درختان پیوندی در کشور است. گردو فرنور شکل گرد زیبایی داشته و پوست آن کاغذی است به صورتی که به راحتی قابل کنده شدن است.
مهم ترین ویژگی گردوی فرنور مغز آن است که به رنگ روشن و فاقد هرگونه تیرگی است.

گردو فرنور

جالب است بدانید مقاومت گردوی فرنور به بیماری ها و آفات مخصوص نهال گردو، مثل کرم سیب و بیماری بلایت گردو، بسیار بالاست.

احداث باغ گردو فرنور

میزان باردهی درخت گردو فرنور در هکتار و خصوصیات درخت گردو فرنور باعث شده تا به‌عنوان یکی از بهترین انواع ارقام نهال‌ گردو برای کاشت شناخته شود. با احداث باغ گردو فرنور پیوندی می توانید سرمایه گذاری خوبی را انجام دهید.
اگر باغ شما در منطقه‌ای با ارتفاع 1500 تا 2500 متر است، می توانید از نهال گردو فرنور استفاده کنید و انتظار برداشت گردوهای باکیفیتی را داشته باشید. نهال گردوی فرنور، بهترین نهال گردو برای مناطق کوهستانی است.
برای آشنایی بیشتر با روش کاشت نهال گردو فرنور می‌توانید مقاله کاشت نهال گردو را نیز مطالعه کنید. در ادامه تمام آنچه برای احداث باغ گردو فرنور نیاز است را آموزش می دهیم.

این گردو نسبت به سرما نیز مقاومت بالایی داشته و به همین علت در مناطق سردسیری مثل منطقه ارومیه و آذربایجان غربی ایران کشت میشود. شاتون های گردو فرنور در اثر سرما از بین نمی رود و نهال گردوی فرنور را برای کاشته شدن و رشد در مناطق کوهستانی مناسب میکند.

نهالستان گردو پیوندی فرنور

درخت گردو فرنور نیز ویژگی های خاصی داشته که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت، همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که در طراحی باغ، اگر از شکل مستطیل و مربع برای کاشت نهال گردوی فرنور استفاده شود، بازدهی کاشت شما چندین برابر خواهد بود.
نهال گردوی فرنور جزو نهال هایی است که دیر گل میدهد و به اصطلاح به آن دیرگل گفته میشود و معمولا در اواخر فروردین ماه هر سال این نهال گل دادن خود را آغاز میکند.

نکته: جالب است بدانید، به طور معمول در هر گل ۳ – ۶ گردو تولید می‌شود و برای گرده افشانی بر روی نهال گردوی فرنور نیز از فرنت استفاده میشود.

 جهت خرید نهال گردو میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

نهال گردو مقاوم به سرما

فاصله کاشت درخت گردو فرنور

 بهترین حالت برای احداث باغ گردو فرنور پیوندی به شکل مربعی و مستطیلی است به گونه ای که فاصله کاشت هر نهال با نهال دیگر حدود ۷×۵ یا ۶×۶ متر باشد.
شاید اینطور به نظر برسد که ایجاد چنین فاصله ای بین نهال ها کمی غیر منطقی و زیاد است اما در بیشتر موارد بین این فاصله نهال هلو کاشته میشود و پس از گذشت چند سال و با توسعه پیدا کردن نهال گردوی فرنور و تبدیل آن به درخت، نهال های هلو کاشته شده حذف میشوند و در این شرایط بازدهی و سود اقتصادی نهالستان و باغ شما بسیار بیشتر میشود.

باغ درخت گردو فرنور | نهال گردو برای ارتفاع زیاد 2500 متری

در طراحی باغ مختص کاشت گردو فرنور باید چند نکته رعایت شود که در این مقاله از سایت نهاستان ارغوان به شما آنها را خواهیم آموخت.
از جمله مواردی که باید در ساخت باغ برای گردوی فرنور در نظر گرفته شود حصارکشی، درهای ورودی و خروجی، محل ایجاد تاسیسات، محل و فاصله چاه تا زمین و فاصله درخت ها و ردیف ها به یک دیگر است.

معمولا در بین ردیف های کاشت نهال گردوی فرنور، گیاهان زود رشد و سبز پدیدار میشود که این گیاهان اغلب شبدر و یونجه میباشند و از آنها به عنوان کود سبز و علوفه دامی میتوان استفاده کرد.
زمین زراعی باغ گردو فرنور هم حدود ۳۰ تا ۳۵ سانتیمتر شخم زده میشود و هرساله با احتیاط کامل اطراف تنه درختان به شعاع ۵/۱-۱ متر لازم است تا بیل شخم زده شود.

نکته: توجیه تجاری و اقتصادی کاشت نهال گردو فرنور برای باغداران محترم به این صورت میباشد که از سال چهارم به بعد قابل محاسبه با اعداد چشم گیری خواهد بود.

مشخصات گردو فرنور + مشخصات درخت گردو فرنور

  • فاصله کاشت نهال گردوی فرنور : ۷×۵ یا ۶×۶
  • عمر اقتصادی گردو: بیشتر از ۱۵۰ سال
  • تحمل خشکی: نیاز به آبیاری ۲۰ لیتر در ۲۰ روز
  • وزن میوه گردو فرنور: ۱۵ گرم
  • وزن مغز میوه: : ۷ گرم
  • محصول کشور: فرانسه
  • کوددهی درخت گردو فرنور: ۵ تن کود پوسیده دامی در هکتار
  • آفات شایع: کرم سیب، کرم به، شته گردو، کرم گردو، مگس پوست گردو، کنه گال زگیلی برگ گردو و پروانه فری یا کرم خراط از مهم‌ترین آفات درخت فرنور محسوب می‌شود.
  • ویژگی اصلی درخت گردو فرنور: درختی کوتوله با تاجی شبیه تاج پرتقال
  • عملکرد درخت: از یک درخت بزرگ می‌توان تا ۷۰ کیلو محصول برداشت کرد.

باردهی گردو فرنور

 

  • آب مورد نیاز درختان گردو فرنور: سال اول حداقل هر هفته یک بار و از سال دوم هر ۱۲ روز یکبار نیاز به آبیاری وجود دارد.
  • زمان باردهی درخت گردو فرنور: از سال اول به صورت نوبرانه 3 الی 30 عدد
  • گرده افشان گردو فرنور: رقم روند و فرانکت
  • زمان گلدهی و برگدهی گردو فرنور: اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه و حدود ۱۳ الی ۱۸ روز بعد از ارقام بومی و محلی می‌باشد.
  • مناطق مناسب کاشت درخت گردو فرنور: نیمه سردسیری، سردسیری، کوهستانی و معتدل
  • میزان باردهی درخت گردو فرنور: در هر هکتار۶ تن
  • دیرگل، کوتاه قد، زودبازده
  • تعداد میوه گردو فرنور بر واحد کیلوگرم: ۸۰ الی ۸۵ عدد

خصوصیات گردو فرنور

نحوه کوددهی 

به منظور مراقبت از نهال گردو فرنور پیوندی، استفاده از کود مرغوب و با کیفیت در ۲ بازه زمانی از سال توصیه می‌شود؛ همچنین می‌توان از پوسته خشک شده محصول‌دهی اولیه‌ نهال (در سال‌های آغازین)، به عنوان کود طبیعی برای رشد درخت استفاده نمود.

در زمان کوددهی توجه به این نکته بسیار مهم است که این اقدام، می‌بایست با فاصله‌ از نهال صورت پذیرد، یعنی کود همانند یک حلقه، در اطراف نهال گردوی فرنور پیوندی، توزیع و پخش شود؛ این عمل باعث می‌شود تا از اتلاف آب جلوگیری به عمل آید.

نکته: به خاطر داشته باشید که کوددهی بهتر است به صورت لایه ای اجرا شود یعنی ابتدا یک لایه کود حیوانی ریخته و پس از آن یک لایه پوسته خشک شده را می‌ریزند.

قیمت نهال گردو فرنور

قیمت نهال گردو فرنور
قیمت یکی از فاکتورهای مهم در تصمیم گیری هنگام خرید است؛ به همین علت نهالستان ارغوان نهال مناسب ترین قیمت نهال باکیفیت را ارائه می کند.

نهال گردو فرنور در چه شهرهایی بهترین عملکرد را دارد؟

نهال گردوی فرنور در برخی از مناطق کشور عملکرد خوبی دارد که در ادامه به ذکر آن‌ها می‌پردازیم:

  • نهال گردو فرنور کرج
  • نهال گردو فرنور در شیراز
  • نهال گردو فرنور در اصفهان

خرید نهال گردو فرنور از نهالستان ارغوان نهال (میاندوآب)

نهالستان ارغوان نهال مهندس رسول بابایی، یکی از نهالستان های فعال و موجود در کشور میباشد که تولیدکننده انوع نهال های گردو، بادام، انگور و سایر میوه های پیوندی است.
چنانچه قصد خرید نهال گردو فرنور پیوندی را دارید و یا برای کاشت این محصول در باغ خود نیاز به مشاوره دارید، میتوانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با ما تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان نهالستان ارغوان جهت خرید و کاشت نهال فرنور استفاده کنید.

مطالب پر بازدید

خرید نهال

نهال گردو ژنوتیپ ارغوان کانادایی تیپ ۹

خرید نهال گردو

نهال گردو

خرید نهال بادام

نهال بادام

Visits: 250

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

تماس تلفنی

مدیر فروش

ارسال سفارشات نهال

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها