نهال گردو برای مناطق سردسیر

معرفی بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر

نهال گردو زمانی سودآور است که متناسب با منطقه کاشت، انتخاب شود. برای مناطق سردسیر محدودیت‌هایی در خرید نهال گردو وجود دارد و باید انواع نهال گردو مقاوم به سرما را انتخاب کرد.
در مناطق سردسیر احتمال تغییرات دمایی در فصول سرد و نیمه سرد، مثل بهار وجود دارد و این تغییرات به نهال آسیب وارد می‌کند. بنابراین بهتر است که در انتخاب نهال گردو سردسیری برای این مناطق نهایت دقت را داشته باشید. بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر و کوهستانی نهالی است که گلدهی آن بعد از سرمازدگی بهاره آغاز شود. در این صورت به گل‌های درخت گردو براثر سرمای دیررس بهار آسیبی وارد نمی‌شود.
❄️در ادامه به معرفی و بررسی مشخصات دو نوع از ارقام نهال گردو برای مناطق سردسیری می‌پردازیم❄️

بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر

بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر به ترتیب، نهال گردو فرنور پیوندی، نهال گردو اسرائیلی و نهال گردو کانادایی میباشند، اما در بین این سه نوع نهال هم نهال گردوی فرنور پیوندی در جایگاه اول است.

یکی از دغدغه‌های کشاورزان انتخاب بهترین نژاد گردو برای مناطق سردسیر است، خوشبختانه امروزه که تنوع نژادهای گردو افزایش یافته است انتخاب راحت‌تر شده است. ارتفاعات بالای 1000 متر به عنوان مناطق کوهستانی شناخته می‌شوند و زمستان‌هایی سرد و همراه با یخبندان دارند. در این مناطق امکان بروز سرمای بهاره و یا سرمای زود هنگام پاییز وجود دارد و به همین جهت باید نهالی را انتخاب کرد که با این شرایط سازگاری کامل را داشته باشد و مشکلی برای رشد آن پیش نیاید. اگر می‌خواهید نهال گردویی را برای مناطق سردسیر بخرید، بهترین گزینه نهال‌هایی هستند که به شرایط سرمایی سخت تطبیق پیدا کرده‌اند. برخی از بهترین انواع نهال گردو برای مناطق سردسیر عبارتند از:

 1) نهال گردو فرنور

نهال گردو سردسیری فرنور برای کاشت در ارتفاعات 1500 تا 2500 متر مناسب است. این نهال گردو فرانسوی برای کاشت در مناطق سردسیر و کوهستانی ایران بهترین انتخاب است. نهال گردو فرنور اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت شروع به گلدهی می‌کند و معمولاً در هر گل 3 تا 6 گردو تولید می‌کند. گلدهی فرنور بعد از 13 تا 18 روز از بقیه ارقام نهال گردو است.

 

نهال گردو مقاوم به سرما

 

این نهال سردسیری تا دمای -20 درجه را می‌تواند تحمل کند و در سال اول حداقل هر هفته به آبیاری نیاز دارد. در سال دوم آبیاری نهال به 12 روز یکبار کاهش پیدا می‌کند.
شاتون‌های گردو فرنور اغلب در سرما از بین نمی‌روند و می‌توان از این رقم به عنوان گرده زا برای مناطق کوهستانی نیز استفاده کرد.

 

 2) نهال گردو کانادایی ارغوان

نهال گردو کانادایی در مناطق 0 تا 2500 متر کاشته می‌شود. این نهال گردو سردسیری در مناطق کوهستانی و سردسیر پرورش می‌یابد. نهال گردو مقاوم به سرمای کانادایی، برای گلدهی و به بار نشستن، نیازمند گذراندن یک دوره ی سرمایی در حدود 600 الی 800 ساعت دمای 5 تا 10 درجه ی سانتی گراد در طول فصل‌های پاییز و زمستان است.
این رقم برخلاف چندلر و فرنور زودخزان است یعنی سرمای پاییزی آسیبی به آن نخواهد زد و برای مناطق با سرمای بسیار سخت زمستان مقاوم است.

نهال گردو سردسیری کانادایی دیرگل بوده و از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت شروع به گلدهی می‌کند و به همین علت از سرمای بهاره در امان است. این نهال سردسیری تا دمای -20 درجه را تحمل می‌کند.

قیمت نهال گردو مقاوم به سرما

قیمت نهال‌های گردو ما بین 150 الی 250 تومان می‌باشد که بسته به نوع و مدل آن قیمت ها متفاوت می باشد. جهت آگهی قیمت های روز با ما در تماس باشید.

خصوصیات نهال گردو برای مناطق سردسیر

نهال گردو مقاوم به سرما دیرگل است و از اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت شروع به گلدهی می‌کند. از آنجایی که این نهال‌ها دیر گلده هستند، در برابر سرمای بهاره که باعث سرمازدگی درختان و ریزش گل‌ها می‌شود، مقاوم هستند.
نهال گردو سردسیری برای مناطق کوهستانی که زمستان‌های سردی را دارند مناسب است و تا دمای -20 را می‌توانند تحمل کنند.

مشخصات نهال گردو سردسیری

از ویژگی‌های بارز نهال گردو مقاوم به سرما، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

❄️دیرگل بودن و مقاومت بالا به سرما
❄️زود بازده بودن (بازدهی از سال اول)
❄️نیمه پایه کوتاه بودن
❄️مقاومت بسیار بالا نسبت به سرما تا دمای -20 درجه سانتی گراد
❄️باردهی جانبی
❄️یکدست بودن محصولات
❄️مناسب برای مناطق معتدل و سردسیری
❄️مناسب برای کاشت در مناطقی تا ارتفاع 2500 متر

 

نهال گردو برای مناطق کوهستانی

 

نحوه خرید نهال گردو برای مناطق سردسیر

  • نهال سردسیری باید همراه با شناسنامه باشد.
  • نهال سردسیری باید دارای گواهی بهداشت و قرنطینه باشد.
  • از صحت و سلامت نهال ارسالی مطمئن باشید.
  • نهال گردو سردسیری باید به سلامت به دست شما برسد.
  • نهال گردو باید در زمان مناسب ارسال شود.
  • مشاوره رایگان و آموزش‌های لازم داده شود.

نهالستان ارغوان نهال با 30 سال سابقه کاری، با اطمینان ضمانت انواع نهال‌ها را می‌کند و نهال سالم، اصیل و استاندارد برای کلیه مشتریان در سراسر کشور و کشورهای همسایه ارسال می‌کند. ادعا می‌کنیم ‌اولین شرکت ترانزیت داخلی و خارجی نهال تحویل در محل هستیم.

فروش نهال گردو سردسیری

مناطق سردسیری که ارتفاع بالایی دارند با توجه به شرایط خاص موجود، نیاز به نهال گردو متفاوتی برای کاشت دارند. دو رقم نهال گردو برای مناطق سردسیر طی تجربه بهترین سازگاری را با مناطق سردسیر و کوهستانی داشته، عبارتند از: نهال گردوی فرنور که برای ارتفاعات 1500 تا 2500 متر مناسب است و سرما محصولات آن را از بین نمی‌برد و نهال گردو سردسیری کانادایی که برای ارتفاعات 0 تا 2500 متر مناسب است و مقاوم به سرما است. مجموعه نهالستان ارغوان نهال با بیش از چندین سال سابقه کاری بهترین ارقام نهال گردو سردسیری را متناسب با شرایط و اقلیم شما به فروش می رساند. جهت مشاوره رایگان و آگهی از قیمت ها تماس بگیرید.

 

شماره تماس ارغوان نهال

مطالب پر بازدید

خرید نهال

نهال گردو ژنوتیپ ارغوان کانادایی تیپ ۹

خرید نهال گردو

نهال گردو

خرید نهال بادام

نهال بادام

Visits: 359

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

تماس تلفنی

مدیر فروش

ارسال سفارشات نهال

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها