نهال گردو چندلر

خرید نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر پیوندی محبوب ترین نوع نهال گردو وارداتی است که در 5 سال گذشته در کشور ما عرضه شده و با استقبال خوبی روبرو شده است. گردو چندلر پوست کاغذی و درشت است و مغز آن بالای 60 درصد و سفید است.
اگر قصد خرید نهال گردو چندلر را دارید و به دنبال قیمت نهال گردو چندلر ، ارتفاع درخت گردو چندلر ، فاصله کاشت درخت گردو چندلر ، زمان کاشت نهال گردو چندلر هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و یا با کارشناسان ارغوان نهال تماس بگیرید.

گردو چندلر چیست

گردوی چندلر (Chandler) یکی از ارقام معروف گردو است که در ایالات متحده آمریکا توسعه یافته است. این گردو از نظر خصوصیات میوه، برگ و شاخه‌ها با گردوهای دیگر مشابه است، اما درختان آن به دلیل رشد سریع، توانایی تحمل سرما و مقاومت به بیماری‌های قارچی، برای باغداران جذاب می باشد.

گردوی چندلر به طور معمول در مناطق با آب و هوای معتدل و خنک، با خاک‌های عمیق و حاصلخیز رشد می‌کند. میوه این گردو بزرگ، با قشاری محکم و هسته‌ای کوچک است و دارای چربی خوبی است. گردوی چندلر به عنوان یکی از ارقام متوسط‌تا دیررس محسوب می‌شود و به طور معمول در خرداد ماه (ماه ژوئن) بهبودی میوه‌ها شروع می‌شود و در مهر ماه (ماه اکتبر) بهبودی کامل میوه‌ها به دست می‌آید.

گردوی چندلر به دلیل خواص تغذیه‌ای بالا و طعم خوبی که دارد، در صنایع غذایی مختلف استفاده می‌شود. همچنین، این گردو به عنوان یکی از محصولات صادراتی مهم کشورهایی مانند آمریکا، ایران، ترکیه و کشورهای اروپایی شناخته شده است.

احداث باغ گردو چندلر پیوندی

میزان باردهی درخت گردو چندلر در هکتار و خصوصیات درخت گردو رقم چندلر باعث شده تا به‌عنوان یکی از بهترین انواع ارقام نهال‌ گردو برای کاشت شناخته شود. با احداث باغ گردو چندلر پیوندی می توانید سرمایه گذاری خوبی را انجام دهید.
اگر باغ شما در منطقه‌ای با ارتفاع 0 تا 1500 متر است، می توانید از نهال گردو چندلر استفاده کنید و گردوهای باکیفیتی برداشت کنید.
برای آشنایی بیشتر با روش کاشت نهال گردو چندلر می‌توانید مقاله کاشت نهال گردو را نیز مطالعه کنید. در ادامه تمام آنچه برای احداث باغ گردو چندلر نیاز است را آموزش می دهیم.

مشخصات درخت گردو چندلر

درخت گردو چندلر یک درخت نسبتاً نیرومند و نیمه قائم است، بنابراین از نظر مزارع با چگالی بالا بسیار مناسب است. گردو چندلر دارای طعمی ملایم و دلپذیر است. اندازه گردو چندلر بزرگ، صاف و بیضی شکل است و دارای پوستی نازک است.
گردو چندلر در سراسر جهان شناخته شده است و به دلیل داشتن مغز سفید و سبک و با کیفیت بالا، برای باغداران بسیار با ارزش است. از این رو خرید نهال گردو چندلر برای کاشت بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد. تمام سوالات و مشخصات نهال گردو چندلر در ادامه تک تک بررسی می شود.

 

خرید نهال گردو چندلر | مزایا

ارتفاع درخت گردو چندلر

چندلر میزان رشد بالایی دارد و نیمه قائم است. ارتفاع درخت گردو چندلر حداکثر 6 متر است. اما از آنجا که همیشه هرس می شوند، معمولاً ارتفاع کمتری دارند. معمولاً شاخه های درخت هرس می شوند تا آن را در عرض تقریباً 5 متر حفظ کنند.

فاصله کاشت درخت گردو چندلر | فاصله کاشت نهال گردو چندلر

بعد از خرید نهال گردو چندلر برای کاشت صحیح درختان گردو چندلر فاصله 6 متری را پیشنهاد می کنیم، با استفاده از این فاصله می توانید درختان را در همان ردیف نزدیک به یکدیگر قرار دهید و فضای کافی بین ردیف ها باقی بگذارید.

فاصله کاشت درخت گردو چندلر 6*6 متر است.

عمر درخت گردو چندلر

اینکه درختان گردو چه اندازه عمر کنند و تا چه زمانی محصول بدهند، بستگی به میزان رسیدگی و میزان آبدهی و کوددهی به درختان دارد که البته نوع نهال گردو هم در عمر آن موثر است.
اگر رسیدگی های لازم را انجام دهید و شرایط محیطی مطلوب باشد، می توان گفت عمر درختان گردو شاید از متوسط عمر آن ها هم بیشتر شود. به طور متوسط، بهترین نوع درخت گردو در ایران عمری بین 100 تا 200 سال دارد.

عمر درخت گردو چندلر بیش از 100 سال است.

میزان باردهی درخت گردو چندلر در هکتار

نهال گردو چندلر از همان سال اول باردهی خود را شروع می‌کند، اما از سال پنجم باردهی اقتصادی درخت گردو چندلر آغاز می‌شود. بنابراین این انتظار را داشته باشید که از هر درخت بالغ گردو چندلر حدودا 70 کیلوگرم گردو خشک برداشت کنید. این نکته نشان‌دهنده این است که سرمایه‌گذاری برروی درخت گردو چندلر فرصت مناسبی است.
میزان باردهی درخت گردو چندلر در هکتار 6 تن است.

 

باردهی نهال گردو چندلر در سال ششم

زمان کاشت نهال گردو چندلر

بعد از خرید نهال گردو چندلر کاشت در زمان مناسب است. زمان درست کاشت نهال گردو چندلر در کیفیت، رشد و طول عمر نهال گردو بسیار تاثیر گذار است. اگر منطقه ای که برای کاشت نهال گردو چندلر در نظر گرفتید معتدل است، بهترین زمان اوایل بهمن تا اواخر اسفند است.
اگر در منطقه سرد و یخبندان هستید، اواخر زمستان تا اوایل بهار را برای کاشت نهال گردو چندلر انتخاب کنید.

قیمت نهال گردو چندلر

قیمت نهال گردو چندلر پیوندی بسته به نوع درختی که می خواهید خریداری کنید و تعداد و اندازه نهال سفارشی شما جهت خریداری متفاوت است. نهال های بزرگ تر (درختان با اندازه پریمیوم) زودتر تولید گردو می کنند زیرا دارای ریشه های قوی تر و تنه بزرگتری هستند و از این رو قیمت بیشتری نیز خواهند داشت.

در حال حاضر قیمت نهال گردو چندلر در حدود 120.000 تا 250.000 هزار تومان است.

گردو چندلر ارتفاع از سطح دریا

نهال گردو چندلر برای کاشت به ارتفاعی در حدود 0 تا 1500 متر از سطح دریا نیاز دارد.

مشخصات نهال گردو چندلر | خصوصیات درخت گردو رقم چندلر

نهال گردو چندلر در بهار دیر برگ بوده و حدود ۲۵ روز دیرتر از درختان بذری و درختان دیگر شروع به رشد می کند. به همین خاطر برای مناطقی که سرمای بهاره مانند آذربایجان، لرستان ( انواع نهال گردو در لرستان )، دماوند، کردستان، ارومیه، تبریز، نهاوند، بانه، تهران، قزوین و زنجان دارند؛ مناسب ترین نهال برای پرورش، خرید نهال گردو چندلر است.

 

مشخصات نهال گردو چندلر

 

گردوی چندلر با رشد و باردهی و عملکرد زیاد و همینطور ساختار میوه با کیفیت و درشت و کاغذی بسیار عالی است. پوست این نوع گردو به راحتی جدا می شود و حتی مغز این رقم سفید است و در تابستان ها هم کیفیت سفید مغز گردو تحت تاثیر جوی قرار نمی گیرد.

عملکرد نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر خیلی زود تولید گردو را آغاز می کند، بعد از اینکه نهال گردوی شما تبدیل به درخت شد، هنگام میوه دادن و برداشت میوه درختان شما 2 ساله خواهند بود.  میوه را حتی در سال اول پس از کاشت هم می توانید داشته باشید، اما برای حفظ انرژی درخت و بهبود بهره وری برای سال های بعد، توصیه می کنیم میوه ها را برای 3 سال اول برداشت کنید.

شما باید هنگام رشد گردوها، درست قبل بزرگ تر شدن، آن ها را از درختان بچینید و اجازه ندهید که بیشتر رشد کنند. دلیل اصلی این کار این است که اجازه می دهد تا درخت به جای تولید گردو چندلر از انرژی خود برای رشد یک تنه قوی تر و ریشه های بزرگتر و محکم تر استفاده کند.

خرید نهال گردو چندلر

 

این اتفاق باعث افزایش بهره وری درخت در دراز مدت می شود، بعد از گذشت دقیقا 3 سال از خرید نهال گردو چندلر ، می توانید جمع آوری میوه ها را شروع کرده و فروش گردوی باغ گردوی چندلر خود را آغاز کنید، همچنین می توانید عملکرد نهال گردو چندلر خود را بررسی کرده تا ببینید چند کیلو گردو از هر درخت جمع میشود.

روش کاشت نهال گردو چندلر

عوامل زیادی در زمان کاشت نهال گردو چندلر وجود دارد که با توجه به آن ها می توانیم انتظار برداشت محصولی با کیفیت را داشته باشیم. پس از اینکه منطقه مناسب و نهال متناسب با آن منطقه را انتخاب کردیم، باید به صورت صحیح و اصولی نهال گردو چندلر را بکاریم.

در اولین قدم ریشه ها را هرس کنید و نهال را در مرکز چاله کاشت نهال قرار دهید. چاله کاشت را به صورت ۱×۱×۱ متر حفر کنید و داخل چاله 30 سانتی متر کود دامی بریزید. توجه کنید که خاک و کود دامی باهم مخلوط نشوند. در استفاده از رقم کود دامی محدودیتی وجود ندارد.

در قدم دوم خاکی که از قبل آماده کرده اید را در کنار ریشه نهال بپاشید و خاک را کاملا بکوبید تا جایی که هیچ هوایی از آن خارج نشود. بقیه نهال باید خارج از خاک قرار بگیرد.  دقت کنید که اگر هوا داخل ریشه و خاک وجود داشته باشد مانع از رشد گیاه می شود.

در قدم سوم باید عملیات سربرداری را از ارتفاع 80 الی 120 سانتی متر و با برشی 45 درجه انجام دهید.

در پایان محل برش را با چسب باغبانی بپوشانید.

نهال گردو چندلر مولد ترین نوع درخت در بین نهال های گردو است، این نهال پیش از تبدیل شدن به درخت بسیار عملکرد متفاوتی دارد، این درخت بیشتر از انواع دیگر درختان گردو می دهد و در تمام کشورها تولید و کاشت می شود؛ اگر به دنبال تنوع تولیدی و مقاوم هستید، این میوه برای باغ گردو شما مناسب است. فاصله نهال های گردو چندلر از هم باید ۶×۶ یا ۵×۷ متر باشد.

نکته: در آبیاری، خاک خوب و زهکشی بهترین رشد را دارد و بارور کردن نهال گردو با استفاده از کود حیوانی آسان است.

درخت گردو Franquette گرده افشان چندلر است که باید در هنگام خرید نهال گردو چندلر تهیه کنید. برای بهینه‌سازی بهره وری از باغ خود، باید برای هر 10 درخت چندلر یک فرانکت بکارید. از نظر عملکرد درخت گردو چندلر ، 3تا 4 سال پس از کاشت درختان خود می توانید 15 تن گردو در هکتار انتظار داشته باشید.

میزان باردهی درخت گردو چندلر در هکتار و خصوصیات درخت گردو رقم چندلر باعث شده تا به‌عنوان یکی از بهترین انواع ارقام نهال‌ گردو برای کاشت شناخته شود. با احداث باغ گردو چندلر پیوندی می توانید سرمایه گذاری خوبی را انجام دهید. اگر باغ شما در منطقه‌ای با ارتفاع 0 تا 1500 متر است، می توانید از نهال گردو چندلر استفاده کنید و گردوهای باکیفیتی برداشت کنید. برای آشنایی بیشتر با روش کاشت نهال گردو می‌توانید مقاله کاشت نهال گردو را نیز مطالعه کنید. در ادامه تمام آنچه برای احداث باغ گردو چندلر نیاز است را آموزش می دهیم.

عکس درخت گردو چندلر در نهالستان ارغوان

خصوصیات گردوی چندلر 

  • گردو چندلر مهمترین رقم تجاری گردو ایالات متحده و جهان است.
  • پوسته نازک و بیضی شکل.
  • به راحتی از پوسته جدا می شود و به عنوان گردو خشک و تازه برای مصرف مناسب است. در مورد خشک کردن گردو می توانید، روش خشک کردن گردو تازه چگونه است؟ را مطالعه کنید.
  • اندازه گردو معمولاً بین 32-36 میلی متر.
  • پوسته معمولاً نازک.
  •   وزن هسته حدود 6.5 گرم.

قیمت نهال گردو چندلر با توجه به نوسانات اخیر، دچار تغییرات زیادی است و عدد دقیقی برای قیمت گردو چندلر در حال حاضر نیست. امیدواریم این شرایط خیلی زود بهبود یابد.

نمونه باردهی نهال گردو چندلر ارغوان در سال پنجم

 

 

ویژگی های نهال گردو چندلر

  • نهال گردو چندلر برای خنک شدن به 700 ساعت زمان نیاز دارد. به عبارت دیگر، درخت باید در زمستان 700 ساعت (30 روز) زیر +7.5 درجه را پشت سر بگذارد. این موضوع را باید در سواحل خزر که از مناطق بسیار معتدل کشور ما هستند، مورد توجه قرار داد.
  • رشد نهال گردو چندلر به سمت شیب زمین
  • مقوامت بالای گردوی چندلر دربرابر بیماری ها
  • نیاز به رطوبت
  • برداشت محصول در شهریور ماه

تکثیر نهال گردو چندلر

چندلر در گلخانه ها به شکل پیوند زده رشد می کند که محبوب ترین روش تکثیر است.
در مرحله اول، نهال گردو چندلر در زمین های زراعی کاشته می شوند. فاصله مناسب بین 8 ردیف، 8 متر و بین هر درخت 3 تا 4 متر فاصله است.
این روش، امکان  می دهد تا فضای لازم برای هر درخت ایجاد شود تا بتواند نور کافی خورشید را جذب کند.

ارتفاع نهال گردو چندلر پیوندی چقدر است؟

ارتفاع نهال گردو چندلر باتوجه به سن آن متفاوت است و طبیعی است هرچه سن نهال بالاتر می رود ارتفاع آن بیشتر می شود.

ارتفاع نهال گردو چندلر یک ساله در حدود 30 الی 40سانتیمتر است.
ارتفاع نهال گردو چندلر دو ساله حدودا 80 سانتیمتر تا 1 متر است.
ارتفاع نهال گردو چندلر سه ساله بیش از یک متر است.

هرس نهال گردو چندلر به چه صورت انجام می شود؟

در طی عملیات هرس درخت گردو، 3 الی 5 شاخه اصلی را با زاویه‌های باز و به‌عنوان بازو انتخاب می‌کنند، فاصله شـاخه‌های اصلی از یکدیگر، می‌بایست حداقل ۳۰ سانتی‌متر بوده و نیز در جهت های متفاوتی قرار گرفته باشـند.

 

هرس نهال گردو چندلر

 

برای اجرای هـرس نهال گـردو چندلر لازم است، تیپ تشکیل جوانه های زایشی (نوع عادت باردهی) و همچنین نحوه رشد ارقام مختلف را به خوبی بشناسید. عملیات هرس برای ارقامی که باردهی آن‌ها به صورت انتهایی است، به فرم جامی کلاسیک و برای ارقامی که باردهی جانبی دارند، به فرم محور تغییر شکل یافته، اجرا می‌شود. بعد از خرید نهال گردو چندلر از هرس آن غافل نشوید.

نهال گردو چندلر گلدانی

کاشت گردو در گلدان می تواند جذاب باشد که امروزه با پیشرفت علم این مورد محقق شده است. دوره رشد درخت گردو طولانی است و برای باردهی اقتصادی به زمان نسبتا زیادی نیاز دارد. امروزه با پیشرفت علم کشاورزی و اصلاج گیاهان، گونه هایی از گردو تولید شده که قد کوتاهتری دارند و زودبازده تر هستند.

 

نهال گردو چندلر گلدانی

 

نهال گردو چندلر گلدانی بعد از دو سال در گلدان به بار می نشیند و بعد از گذشت 5 سال می توانید از محصولات آن استفاده کنید. نهال گردو چندلر گلدانی قد کوتاهی دارد و تا 6 سالگی می توانید آن را در آپارتمان نگه داری کنید و از داشتن درختچه ای سبزرنگ در محیط خود لذت ببرید.
از ویژگی های منحصر به فرد نهال گردو چندلر گلدانی می توان به زودبازده بودن آن اشاره کرد. نهال گردو چندلر گلدانی کوتاه قد است و دربرابر سرمای بهاره مقاوم است.

خرید نهال گردو چندلر از نهالستان ارغوان نهال (میاندوآب)

نهالستان ارغوان نهال مهندس رسول بابایی یکی از بزرگترین نهالستان های موجود در کشور است که در غرب کشور قرار دارد. نهالستان ارغوان نهال با تهیه و تولید انواع نهال گردو توانسته است طی سال ها فعالیت به یکی از بزرگترین تولید کننده های نهال گردو تبدیل شود.
چنانچه قصد خرید نهال گردو چندلر را دارید و یا برای کاشت این محصول نیاز به مشاوره دارید، میتوانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

شماره تماس

 

مطالب پر بازدید

خرید نهال

نهال گردو ژنوتیپ ارغوان کانادایی تیپ ۹

خرید نهال گردو

نهال گردو

خرید نهال بادام

نهال بادام

Visits: 739

دسته بندی: گردوبرچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

تماس تلفنی

مدیر فروش

ارسال سفارشات نهال

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها